28 Ekim 2018 Pazar

Soğutma Sistemleri

Soğutma Sistemi

Soğutma sistemi, bir yapının veya cihazın sıcaklığının, güvenlik ve verim ihtiyaçları tarafından belirlenen limitleri aşmasını önlemek için kullanılan aparattır. Aşırı ısınmışsa, yağ mekanik olarak şanzıman yağlama kapasitesini kaybeder, hidrolik bir kaplin veya konvertördeki sıvı ise yaratılan basınç altından sızar. Birelektrik motoru, aşırı ısınma izolasyonun bozulmasına neden olur. Pistonlar aşırı ısınmış içten yanmalı motor silindirleride (sopa) yakalayabilir. Soğutma sistemleri otomobillerde, endüstriyel tesis makinelerinde, nükleer reaktörlerde ve diğer birçok makinede kullanılmaktadır. (Binalarda kullanılan soğutma sistemlerinin işlenmesi için, klimaya bakınız .)


Geleneksel olarak kullanılan soğutma maddeleri, hava ve bir sıvıdır (genellikle su veya su veantifriz), tek başına veya kombinasyon halinde kullanılırlar. Bazı durumlarda, ortam havası ile doğrudan teması yeterli olabilir; Diğer durumlarda, bir fan tarafından veya sıcak cismin doğal hareketi ile oluşturulan zorlanmış hava konveksiyonunun kullanılması gerekebilir. Sıvı tipik olarak soğutma sisteminde sürekli bir döngüden bir pompa ile hareket ettirilir.

Bir iletimde, mahfazanın (konteynerin) yüzey alanı, kaybedilen güçle karşılaştırıldığında yeterince büyükse veya şanzıman hareketli bir taşıtta bulunuyorsa, genellikle yeterli serbest konveksiyon ve yapay soğutmaya gerek yoktur. Yüzey alanını arttırarak soğutma etkisini arttırmak için, muhafaza ince metal yüzgeçler ile donatılabilir. Bazı sabit mekanik transmisyonlarda, yağlama yağını soğuk suyla çevrelenmiş borulardan geçirmek veya rezervuardaki yağ ile çevrelenmiş borulardan hava üflemek için bir fan kullanmak gerekebilir. Birçok elektrik motorunda, gövdeden bir soğutma havası akımı oluşturmak için dönen elemana bir fan bağlanır.

Bir otomobil, aracın hareketi, transmisyon ve arka akstaki dişliler için yeterli zorlamalı konveksiyon soğutması sağlar; Bununla birlikte motorda, bazı erken modellerin ve düşük güçlü motorlara sahip bazı küçük otomobillerin, hava soğutmanın yetersiz olduğu ve bir su soğutma sisteminin (radyatör) gerekli olduğu çok fazla enerji açığa çıkar.

Donmayı önlemek için, bir antifriz solüsyonu ya suya eklenir ya da su ile ikame edilir. Çözeltinin kaynama noktasını yükseltmek için, soğutma sistemi genellikle, radyatör üzerindeki bir basınç kapağı vasıtasıyla, öngörülen bir basınçta dışarı doğru açılan ve sistem soğuduğunda bir vakumu önlemek için içe doğru bastırılan valfler ile basınçlandırılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder